Noc Muzeów w Centrum Poznawczym Hali Stulecia

opublikowane: 8 maj 2012, 00:16 przez eMSA Inicjatywa Edukacyjna   [ zaktualizowane 4 maj 2013, 14:21 ]
W imieniu Współorganizatora i naszego Partnera, spółki Hala Ludowa, a w szczególności w imieniu Centrum Poznawczego Hali Stulecia, zapraszamy na warsztaty makieciarskie "Hala Stulecia - Modernistyczne Miejsce Spotkań", które zrealizujemy w Centrum Poznawczym w Noc Muzeów 19 maja 2012 roku. Dokładne godziny wydarzenia - już wkrótce.

tytuł: Hala Stulecia - Modernistyczne Miejsce Spotkań

formuła: architektoniczne warsztaty makieciarskie metodą eMSA / Anna Rumińska

prowadzenie: Anna Rumińska / architektka, antropolożka kultury

główne treści: modernistyczne miejsce spotkań - Hala Stulecia we Wrocławiu

termin: 19 maja 2012 r. w ramach wydarzenia „Noc Muzeów", godz.16 i 18

uczestnicy: dzieci 4-11 lat

cel: przybliżenie filozofii modernizmu + historii Hali Stulecia + diagnoza potrzeb mieszkańców w kontekście prospołecznej roli Hali Stulecia i jej otoczenia

uwaga:

Uczestnicy biorą udział w warsztatach po uprzednim zwiedzeniu CentrumPoznawczego (www).

Szczegóły zwiedzania i rekrutacja: prosimy o kontakt wyłącznie z Centrum Poznawczym (info).

- 15 min.: wykład, rozmowa o pro-społecznej filozofii modernizmu, o kompleksie Hali Stulecia w oparciu o film

z komputerową symulacją budowy gmachu, rozmowa nt. możliwych sposobów pro-społecznego wykorzystania wnętrza i zespołu Hali Stulecia

- 55 min.: makietowanie - dzieci konstruują indywidualne makiety Hali Stulecia

- 10 min.: rozmowy, wywiady, pakowanie, rozdanie pamiątek zakładki książkowe, gadżety up-cyklingowe, dyplomy, karty dydaktyczne

- 10 min.: przerwa techniczna i przygotowanie kolejnego bloku

obszary kształcenia: zwiększenie wiedzy o przestrzeni i architekturze, zwiększenie wiedzy o historii architektury na przykładzie wyjątkowo cennych obiektów zlokalizowanych w mieście lub w okolicy zamieszkania, zwiększenie wiedzy o filozofii modernizmu, kształtowanie umiejętności pro-społecznych, rozwijanie czynności intelektualnych, wspomaganie rozumienia siebie i swego otoczenia, wychowanie przez sztuki plastyczne (architektura, barwy, faktury), rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych i myślenia przestrzennego, edukacja matematyczna (figury, bryły), edukacja antropologiczna (proksemika, zachowania ludzi w przestrzeni).

uwaga: dzieci zabierają makiety do domów